قندهار

پولیس قندهار: بیش از 80 جنگ‌جوی طالبان در چهار ولسوالی این ولایت کشته شده‌اند

neshananews

03 December 2020

فرماندهی پولیس ولایت قندهار اعلام کرده است که نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در این ولایت دست‌کم 80 جنگ‌جوی این گروه کشته شده‌اند.

فرماندهی پولیس ولایت قندهار امروز (پنج‌شنبه، سیزدهم قوس) در خبرنامه‌یی آورده است که این جنگ‌جویان طالبان در جریان 24 ساعت گذشته در ولسوالی‌های معروف، پنجوایی، ژیری و دند قندهار کشته شده‌اند.

این خبرنامه توضیح می‌دهد که 18 جنگ‌جوی طالبان در ولسوالی معروف، 23 تن در پنجوایی، 37 تن در ژیری و هفت جنگ‌جوی دیگر این گروه در ولسوالی دند این ولایت کشته شده‌اند. بر اساس این خبرنامه، این جنگ‌جویان گروه طالبان پس از آن هدف حمله‌های دفاعی نیروهای ارتش و پولیس ملی قرار گرفته‌اند که بر قرارگاه‌های نیروهای امنیتی کشور حمله کرده بودند.

خبرنامۀ فرماندهی پولیس ولایت قندهار خاطرنشان می‌سازد که 18 جنگ‌جوی دیگر این گروه در جریان درگیری‌های مسلحانه زخم برداشته‌اند.

گفتنی است که درگیری‌ میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در قندهار از دو ماه به این‌سو شدت گرفته است. این گروه تلاش کرد تا ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار را تصرف کند، اما با تقبل تلفات گسترده‌یی از این ولسوالی عقب‌نشینی کرده‌اند.

طالبان همزمان با آغاز گفت‌وگوهای مقدماتی پیرامون صلح با هیأت مذاکراتی دولت افغانستان در قطر خشونت‌ها را در کشور شدت بخشیده‌اند. آگاهان نظامی به این باورند که این گروه با شدت بخشیدن خشونت‌ها همزمان با گفت‌وگوهای صلح در تلاش کسب امتیاز بیشتر در میز مذاکره است.