کمیسیون حقوق بشر

کمیسیون حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که برای توقف کشتار غیرنظامیان در افغانستان اقدام کند

neshananews

11 May 2021

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ضمن استقبال از اعلامیۀ شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت حمله‌های تروریستی اخیر در افغانستان از اعضای این شورا می‌خواهد که برای توقف کشتار غیرنظامیان در افغانستان اقدام‌های عملی را روی دست بگیرند.

این کمیسیون امروز (سه‌شنبه، 21 ثور) با نشر خبرنامه‌یی از موضع‌گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر محکوم کردن دو حملۀ تروریستی مرگ‌بار در کابل و لوگر استقبال می‌کند.

در خبرنامۀ این کمیسیون آمده است که تنها صدور اعلامیه‌یی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت حمله‌های تروریستی در افغانستان کافی نیست؛ بلکه این نهاد معتبر جهانی باید برای پایان کشتار غیرنظامیان در افغانستان نیز وارد عمل شود.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به حملۀ تروریستی بر یک مکتب دخترانه در غرب کابل و حمله بر داوطلبان کانکور در ولایت لوگر، اعلامیه‌یی صادر کرده و خواهان پایان فوری کشتار افراد ملکی در افغانستان و پیگرد عاملان حمله‌های تروریستی در این کشور شده است.

در این دو حملۀ تروریستی دست‌کم 100 فرد ملکی کشته شده و بیش از 200 تن دیگری زخمی شده‌اند. بیشتر قربانیان و آسیب‌ دیده‌گان این دو حملۀ مرگ‌بار را افراد ملکی به ویژه دانش‌آموزان شکل می‌دهند. طالبان مسوولیت حملۀ لوگر را برعهده گرفته‌اند، اما هیچ گروهی تاکنون مسوولیت حمله بر مکتب دخترانه در شهر کابل را برعهده نگرفته است.