کودکان جوگی

کمیسیون حقوق بشر: خشونت علیه کودکان 16 درصد افزایش یافته است

neshananews

23 February 2021

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اعلام کرده است که در جریان سال 1399 خورشیدی میزان خشونت‌ها علیه کودکان در مقایسه با سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.

این کمیسیون امروز (سه‌شنبه، پنجم حوت) با نشر گزارشی اعلام کرده است که دست‌کم 2019 کودک در جریان سال روان خورشیدی در کشور قربانی خشونت شده‌اند.

گزارش این کمیسیون می‌افزاید که هرچند ارقام تلفات کودکان در جریان این سال کاهش 25 درصدی را نسبت به سال گذشته خورشیدی نشان می‌دهد، اما ارقام کمیسیون از افزایش موارد خشونت علیه کودکان در جریان سال 1399 خورشیدی حکایت دارد.

بنابراین گزارش انواع خشونت‌های فزیکی، روانی، اقتصادی و جنسی علیه کودکان در کشور نسبت به سال گذشته خورشیدی 16 درصد افزایش یافته است. این کمیسیون درگیری‌های جاری در کشور را عامل اصلی خشونت علیه کودکان یاد می‌کند و از دو طرف جنگ به ویژه گروه طالبان می‌خواهد که به خشونت‌ها پایان دهند.

این در حالی است که همزمان یوناما نیز با نشر گزارش سالانه‌اش از افزایش تلفات ملکی در ربع اخیر سال 2020 میلادی در کشور خبر می‌دهد. بر اساس گزارش یوناما، بیش از 3 هزار غیرنظامی در جریان سال 2020 در افغانستان جان باخته‌اند.