کشورهای جی هفت

گروه «جی – هفت» یک میلیارد دوز واکسن کرونا را به کشورهای فقیر کمک می‌کند

neshananews

14 June 2021

هفت کشور دارای اقتصاد قدرت‌مند جهان یا (جی – هفت) تعهد کرده‌اند که یک میلیارد دوز واکسن کرونا را در اختیار کشورهای فقیر قرار می‌دهند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دیروز (یک‌شنبه، 23 جوزا) با نشر یک نوار تصویری در برگۀ تویترش، می‌گوید که تصمیم تهیۀ این بستۀ بزرگ کمکی واکسن کرونا در دیدار روزهای پیش رهبران جی – هفت مطرح شده است.

آقای جانسون می‌افزاید که جی – هفت به مبارزۀ جدی و موثر با همه‌گیری کرونا در جهان متعهد است و به همین دلیل این بستۀ بزرگ کمکی واکسن کرونا را تهیه خواهد کرد.

از این پیش، بیش از صد رییس‌جمهور و نخست وزیر پیشین کشورهای جهان از گروه جی – هفت خواسته بودند که واکسن کرونا را به گونۀ رایگان در اختیار کشورهای فقیر قرار دهند.

آقای جانسون مبارزۀ جدی با تغییر اقلیم را بخش دیگری از برنامۀ جی – هفت می‌خواند که در آخرین دیدار رهبران این کشورها روی آن تأکید شده است. اعضای این هفت کشور اما تاکنون در این باره جزییات مفصلی ارایه نکرده‌اند.

ایالات متحدۀ امریکا، کانادا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و جاپان اعضای گروه جی – هفت یا هفت کشور دارای اقتصاد برتر جهان هستند. رهبران این کشورها دو روز پیش در بریتانیا با هم دیدار کردند.