خدمات درمانی ارتش دو

گروه صحی ارتش ۴۵۰ بیمار جنگ‌زده را در بلخ زیر پوشش درمانی قرار داد

neshananews

23 September 2020

مسوولان ارتش در ولایت بلخ می‌گویند که گروه صحی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در این ولایت بیش‌ از ۴۵۰ بیمار جنگ‎‌زده و بی‌جاشدۀ داخلی را در ولسوالی دهدادی این ولایت زیر پوشش درمانی قرار داده‌ است.

محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز (چهارشنبه، دوم میزان) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که گروهی از پزشکان متخصص ارتش که شامل زنان و مردان می‌باشد به محل بودوبوش‌ افراد جنگ‌زده و بی‌جاشده‌گان داخلی رفته و افراد بیمار را معاینه و زیر پوشش درمانی قرار داده‌‌اند. به سخن آقای رضایی، این بیماران شامل زنان، کودکان و کهن‌سالان هستند که پس از معاینۀ طبی برای‌شان دارو تجویز شده است.

سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین خاطرنشان می‌سازد که کمک‌های بهداشتی و خدمات صحی برای این خانواده‌های جنگ‌زده‌ در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت. آقای رضایی بیان می‌کند که ارتش در شمال کشور همه‌ساله در فصل‌ خزان و زمستان برای افراد نیازمند و بی‌جاشدۀ داخلی کمک‌های خوراکی و غیرخوراکی توزیع می‌کند.

این بی‌جاشده‌گان داخلی بر اثر شدت جنگ‌های مسلحانه میان نیروهای نظامی کشور و جنگ‌جویان طالبان از ولایت فاریاب به شهر مزارشریف پناه آورده‌اند.