طالبان

یک سرگروه طالبان با چهار تن از افرادش در بدخشان کشته شد

neshananews

07 November 2020

مسوولان امنیتی در بدخشان می‌گویند که در پی حملۀ تهاجمی طالبان بر یکی از روستاهای ولسوالی شهر بزرگ این ولایت و پاسخ نیروهای امنیتی به این حملۀ تهاجمی، یک سرگروه طالبان با چهار تن از افراد زیر فرمانش کشته شده‌اند.

ثناءالله روحانی، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بدخشان می‌گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان دیروز (جمعه، شانزدهم عقرب) بالای پاسگاه‌های امنیتی در روستای «اسپخواه» ولسوالی شهر بزرگ حمله کردند. به سخن او، این حملۀ تهاجمی طالبان با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شد و جنگ‌جویان این گروه با دادن تلفات سنگین عقب‌نشینی کردند.

درگیری میان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با جنگ‌جویان گروه طالبان از ساعت شش بامداد تا چهار عصر دیروز ادامه داشته است. آقای روحانی می‌افزاید که در نتیجۀ این درگیری محمد اسلم، یکی از سرگروه‌های کلیدی طالبان برای ولسوالی شهر بزرگ با چهار تن از افرادش کشته شده و بیش از ده جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

در کمتر از یک ماه گذشته میزان حمله‌های تهاجمی گروه طالبان بر بخش‌هایی از ولایت بدخشان افزایش یافته است. مقام‌های امنیتی این ولایت اما اطمینان می‌دهند که همۀ این حمله‌ها از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دفع شده‌اند.