دادگاه عالی

یک معین و پنج کارمند وزارت شهرسازی به جرم اختلاس به زندان محکوم شدند

neshananews

30 May 2021

دادگاه عالی کشور اعلام کرده که خاطره سادات، معین پیشین مالی و اداری و پنج کارمند وزارت شهرسازی و اراضی به جرم اختلاس و جعل اسناد به زندان محکوم شده‌اند.

دادگاه عالی امروز (یک‌شنبه، نهم جوزا) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که در این میان خانم سادات به اتهام اختلاس و جعل اسناد به چهار سال و هشت ماه زندان محکوم شده است. بر اساس خبرنامۀ دادگاه عالی، این مقام پیشین حکومت همچنان به پرداخت 6 میلیون و 200 هزار افغانی جریمۀ نقدی محکوم به مجازات شده است.

در خبرنامۀ دادگاه عالی همچنان آمده است که محمدناصر متخصص مالی و حسابداری، ذبیح‌الله کارمند مالی، فخرالدین آمر مالی و بودجۀ عادی، حفیظ‌الله عضو مدیریت کنترل و عظیم‌الدین مدیر عمومی کنترل نیز به جرم جعل اسناد و اختلاس بین چهار سال و هشت ماه تا یک سال و دو ماه زندان محکوم شده‌اند.

بر اساس خبرنامۀ دادگاه عالی کشور، این مأموران وزارت شهرسازی و اراضی در مبالغ هنگفت مالی اختلاس کرده و در صدور حواله‌ها جعل کرده‌اند.

گفتنی است که پیش از این نیز شمار زیادی از مقام‌های بلندرتبه و میان‌رتبۀ حکومت به جرم اختلاس و سوء‌استفادۀ مالی روانۀ زندان شده‌اند، اما فساد مالی و اداری در نهادهای دولتی همچنان پابرجاست.