21-06-30 at 11.41.38

یک نمایندۀ مجلس 100 بالون آکسیجن به شفاخانۀ «کووید 19» در فاریاب کمک کرد

مسوولان صحی در ولایت فاریاب می‌گویند که حشمت‌الله آرمان، نمایندۀ مردم فاریاب در شورای ملی 100 بالون آکسیجن را به شفاخانۀ ویژۀ بیماران «کووید ۱۹» در این ولایت کمک کرده است. به گفتۀ آنان، این کمک شخصی آقای آرمان مشکل کمبود آکسیجن در این شفاخانه را برطرف ساخته است.

دکتر محمد زمان عظیمی، مسوول شفاخانۀ «کووید ۱۹» در فاریاب امروز (چهارشنبه، نهم سرطان) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که موجودیت آکسیجن در شفاخانه‌های ویژۀ بیماران مبتلا به ویروس کرونا از نیازهای اساسی شمرده می‌شود.

آقای عظیمی می‌افزاید که گسترش موج سوم کرونا در ولایت فاریاب نگران‌کننده است. به گفتۀ او، در جریان ماه گذشته (جوزا) 920 مورد مثبت ویروس کرونا در این ولایت ثبت شده است. آقای عظیمی تأکید می‌کند که در موج سوم کرونا موارد بیشتری نسبت به موج اول و دوم در این ولایت ثبت شده است.

با این حال، مسوول شفاخانۀ «کووید 19» در فاریاب خاطرنشان می‌سازد که بالون‌های کمک شده مشکل اساسی کمبود آکسیجن در این ولایت را برطرف ساخته است. آقای عظیمی توضیح می‌دهد که در شهر میمنه تنها یک مرکز ویژه برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد. این شفاخانه دارای چهل بستر است. در حال حاضر بین ۶۰ تا ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در این مرکز بستری هستند.

در همین حال، کریم‌الله رسا، مسوول دفتر حشمت‌الله آرمان، نمایندۀ مردم فاریاب در مجلس نماینده‌گان می‌گوید که هر بالون کمک شده به شفاخانۀ «کووید 19» در فاریاب ۶۸ لیتر آکسیجن دارد. آقای رسا بیان می‌کند که این بالون‌های آکسیجن از کشور اوزبیکستان خریداری شده و به شهر میمنه منتقل شده است. دفتر رسانه‌یی مقام ولایت فاریاب ارزش این صد بالون آکسیجن را بیش از ۳۰ هزار دالر امریکایی برآورده کرده است.

این نخستین‌ بار است که یک نمایندۀ مجلس برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور آکسیجن کمک کرده است.