سرباز ارتش

106 جنگ‌جوی طالبان به شمول 8 فرمانده این گروه در هلمند کشته شدند

neshananews

04 May 2021

قول اردوی 215 میوند از راه‌اندازی عملیات تصفیه‌یی ارتش در چهار ولسوالی ولایت هلمند خبر می‌دهد. مسوولان این قول اردو می‌گویند که در جریان این عملیات 106 جنگ‌جوی طالبان به شمول هشت فرمانده این گروه کشته شده‌اند.

قول اردوی 215 میوند امروز (سه‌شنبه، چهاردهم ثور) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که این عملیات تصفیه‌یی در ولسوالی‌های ناوه، نهرالسراج، گرم‌سیر و حومه‌های شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت راه‌اندازی شده و تاکنون ادامه دارد.

در خبرنامۀ این قول اردو آمده است که در این عملیات تصفیه‌یی افزون بر کشته شدن 106 جنگ‌جوی طالبان، 38 تن دیگر آنان نیز زخمی شده‌اند.

خبرنامۀ این قول اردو می‌افزاید که هشت فرمانده محلی طالبان به شمول مسوول عمومی جنگ این گروه در هلمند نیز شامل کشته‌شده‌گان این عملیات‌ می‌باشند.

قول اردوی 215 میوند اما دربارۀ تلفات احتمالی به سربازان ارتش در جریان این عملیات چیزی نگفته است. گروه طالبان نیز تاکنون در این باره ابراز نظری نکرده‌اند.

عملیات تصفیه‌یی ارتش در ولایت هلمند هفتۀ پیش آغاز شد. این عملیات در حالی ادامه دارد که پیش از این نیروهای ارتش ملی ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار را از وجود طالبان پاک‌سازی کرده‌اند.

هلمند و قندهار در جریان ماه‌های پسین گواه درگیری‌های مداوم میان نیروهای ارتش ملی و جنگ‌جویان گروه طالبان‌ بوده‌اند.