021-07-28 at 09.51.45

16 جنگ‌جوی طالبان در یک حملۀ هوایی ارتش در جوزجان کشته شدند

neshananews

28 July 2021

پایگاه ۲۰۹ شاهین در شمال کشور اعلام کرده که در پی یک حملۀ هوایی ارتش بر مواضع طالبان در شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان شانزده جنگ‌جوی این گروه کشته شده و سیزده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

پایگاه ۲۰۹ شاهین بامداد امروز (چهارشنبه، ششم اسد) در خبرنامه‌یی می‌نویسد که نیروهایی هوایی ارتش شب گذشته مواضع طالبان در اطراف شهر شبرغان را آماج حمله‌ قرار داده‌اند.

این حمله‌ها در روستاهای حسین‌تابین و مرغاب در شهر شبرغان انجام شده‌اند. بر اساس گزارش پایگاه ۲۰۹ شاهین، در پی این حمله‌ها شانزده جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده و سیزده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

مسوولان ارتش در شمال علاوه می‌کنند که ده جنگ‌جوی دیگر طالبان در این جریان به دست نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اسیر شده‌اند. گروه طالبان تاکنون در این باره به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

این در حالی است که از یک ماه به این‌سو حمله‌های هوایی ارتش بر مواضع طالبان در اطراف شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان همه روزه جریان دارد. گروه طالبان در روستاهای سمت جنوب شهر شبرغان موقعیت گرفته‌اند. طالبان از دو هفته به این‌سو قصد دارند شهر شبرغان را تصرف کنند، اما تاکنون موفق نشده‌اند.