آدم ربایان

17 عضو دو باند آدم‌ربایی در هرات بازداشت شدند

عاطفه غفوری

22 October 2020

مقام‌های محلی در هرات از بازداشت هفده عضو دو باند بزرگ آدم‌ربایی در این ولایت خبر می‌دهند. این آدم‌ربایان از سوی کارمندان امنیت ملی کشور بازداشت شده‌اند.

سید وحید قتالی، والی هرات امروز (پنج‌شنبه، اول عقرب) در یک نشست خبری می‌گوید که این افراد متهم به آدم‌ربایی و قتل‌ هستند. آقای قتالی می‌افزاید که افزون بر آدم‌ربایی، این افراد به دست‌کم چهل مورد سرقت مسلحانه در هرات اعتراف کرده‌اند. والی هرات خاطرنشان می‌سازد که اعضای این دو باند آدم‌ربایی تاکنون چندین شهروند هرات را ربوده و سپس به قتل رسانده‌اند.

در میان این آدم‌ربایان دو زن نیز شامل‌اند. این دو زن اعتراف کرده‌اند که در انتقال و نگه‌داری افراد ربوده شده با این باند همکاری می‌کردند. مسوولان محلی در ولایت هرات می‌گویند که از نزد این افراد یک مقدار سلاح و چندین واسطۀ نقلیۀ سرقت شده نیز به دست نیروهای امنیت ملی افتاده است.

بازداشت این آدم‌ربایان در حالی صورت می‌گیرد که هرات روز و شب‌هایی پرآشوبی را سپری می‌کند. ترور، آدم‌ربایی و سرقت‌های مسلحانه در هفته‌های پسین به اندازه‌یی افزایش یافته است که اعتراض مردم را نیز به همراه داشته است. در آخرین مورد، شام روز گذشته (چهارشنبه، ۳۰ میزان) مردان مسلح موتورسوار، حاجی نیک محمد عثمانی، یکی از بزرگان قومی را در این ولایت ترور کردند. تاکنون عاملان این رویداد بازداشت نشده‌اند.