43534535435345

20 تیم صحی برای ارایه خدمات به بی‌جا شده‌گان در شهر کابل توظیف شد

neshananews

11 August 2021

هم‌زمان به افزایش خشونت‌ها و شمار بی‌جاشده‌گان ناشی از جنگ، وزارت صحت عامۀ کشور اعلام کرده است که برای رسیده‌گی به این بی‌جاشده‌گان، 20 تیم صحی همراه با 50 عراده امبولانس به منظور ارایه خدمات  صحی در کمپ‌های بی‌جا‌شده‌گان در شهر کابل توظیف شده است.

براساس خبرنامه‌یی وزارت صحت عامه، وحید مجروح، سرپرست این وزارت، امروز(چهارشنبه، 20 اسد) در یک نشست اضطراری با معاون انسجام اداره امور ریاست جمهوری، نماینده‌گان وزارت رسیده‌گی به حوادث و قوماندانی امنیه کابل؛ این موضوع را بیان کرده است.

آقای مجروح در این نشست گفته که هماهنگی خوب میان ادارات صحی و نهادهای کمک کننده وجود دارد و تمام ادارات صحی برای خدمت به افراد نیازمند به خصوص کسانی که از جنگ متضرر شده اند “بسیج” شده است.

به نقل از خبرنامۀ وزارت صحت، نماینده سازمان صحی جهان که نیز در این نشست حضور داشته، گفته که سازمان صحی آماده هم‌کاری با وزارت صحت عامه به خصوص  در این وضعیت بحراني هست.

این درحالی است که طالبان حمله‌های خود را بالای بزرگ‌شهرهای کشور آغاز کرده‌اند. در حدود دو هفتۀ گذشته پس از آغاز حمله‌های این گروه بر بزرگ شهرها، مرکز ولایت‌های جوزجان، نیمروز، سرپل، تخار، بدخشان و سمنگان به تصرف این گروه درآمده است. همچنان این گروه ده‌ها ولسوالی را در اختیار گرفته‌اند.

در پی این درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالبان و دست‌به‌دست شدن اراضی، هزارن خانواده از خانه‌های‌شان آواره و به مناطق امن پناه برده‌اند.

وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث، روز گذشته اعلام کرد که در اثر تشدید جنگ، بیش از ۶۰ هزار خانواده در ولایت‌ها از مناطق اصلی‌شان بی‌جا شده‌اند.