غزنی

22 جنگ‌جوی طالبان به شمول 8 عضو خارجی این گروه در غزنی کشته شدند

neshananews

10 February 2021

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که 22 جنگ‌جوی طالبان به شمول هشت عضو عرب، پاکستانی و تاجیکستانی این گروه در مربوطات ولسوالی «ده‌یک» ولایت غزنی کشته شده‌اند.

وزارت دفاع ملی امروز (چهارشنبه، 22 دلو) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که این افراد شب گذشته در جریان یک عملیات نظامی نیروهای کماندوی ارتش کشته شده‌اند. در این عملیات نیروهای کماندو بالای یک مرکز تجهیزات نظامی و ساخت واسکت‌های انتحاری این گروه در ولسوالی «ده‌یک» حمله کرده‌اند.

خبرنامۀ وزارت دفاع توضیح می‌دهد که 14 جنگ‌جوی طالبان، 6 عضو عرب، 2 عضو پاکستانی و 2 عضو تاجیکستانی این گروه در این عملیات کشته شده‌اند. طبق این خبرنامه در جریان این عملیات چهار عضو ارشد طالبان به شمول شهبازخان، مسوول لوژستیک این گروه در غزنی نیز بازداشت شده‌اند.

بر اساس معلومات این وزارت، مرکز تولید واسکت‌های انتحاری طالبان در جریان این عملیات تخریب شده و یازده عدد واسکت انتحاری از سوی نیروهای کماندو در این مرکز منفجر شده است.

گروه طالبان تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

قابل یادآوری است که ولسوالی ده‌یک ولایت غزنی از مناطق زیر کنترل گروه طالبان است. حضور جنگ‌جویان خارجی طالبان نیز در این ولسوالی گزارش شده است. حدود چهار ماه پیش ابوالحسن المصری، فرد شمار دوم شبکۀ القاعده نیز در همین ولسوالی کشته شد.

این در حالی است که گروه طالبان در موافقت‌نامۀ صلح دوحه به ایالات متحدۀ امریکا تعهد سپرده‌اند که روابط‌ شان را با گروه‌های تروریستی خارجی از جمله القاعده، قطع می‌کنند.