ننگرهار

31 جنگ‌جوی طالبان به شمول یک فرمانده محلی این گروه در ننگرهار کشته شدند

neshananews

18 January 2021

ادارۀ محلی ننگرهار اعلام کرده است که 31 جنگ‌جوی طالبان به شمول مولوی یاسر، فرمانده محلی این گروه در جریان درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در این ولایت کشته شده‌اند.

دفتر رسانه‌یی والی ننگرهار امروز (دوشنبه، 29 جدی) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این جنگ‌جویان طالبان در جریان دو شبانه‌روز گذشته در مربوطات ولسوالی حصارک این ولایت کشته شده‌اند. خبرنامه می‌افزاید که این جنگ‌جویان گروه طالبان هنگام حمله بالای قرارگاه‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از پا درآمده‌اند.

بر اساس این خبرنامه، 27 جنگ‌جوی دیگر این گروه در جریان این درگیری زخمی شده‌اند. گفتنی است که در جریان روزهای گذشته ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، ارزگان، فاریاب و قندهار نیز گواه درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای نظامی کشور و جنگ‌جویان طالبان بوده است.

طالبان باوجود تعهد این گروه مبنی بر کاهش خشونت‌ها در کشور، حمله‌های خود را بر پایگاه‌های نیروهای ارتش ملی افزایش داده‌اند. به تازه‌گی میزان درگیری‌ها در ولایت شرقی ننگرهار نیز افزایش یافته است. مسوولان نهادهای امنیتی کشور می‌گویند که طالبان تلاش دارند رهبران خود را از پاکستان به داخل خاک افغانستان انتقال دهند و از همین‌رو حمله‌های این گروه در مناطق مختلف کشور افزایش یافته است.