هلمند

33 جنگ‌جوی طالبان به شمول رییس کمیسیون نظامی این گروه در هلمند کشته شدند

neshananews

30 January 2021

قول اردوی 215 میوند اعلام کرده است که 33 جنگ‌جوی طالبان به شمول رییس کمیسیون نظامی این گروه برای ولسوالی ناوۀ هلمند در یک حملۀ هوایی ارتش کشته شده‌اند.

این قول اردو امروز (شنبه، یازدهم دلو) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این جنگ‌جویان گروه طالبان دیروز در مربوطات ولسوالی ناوۀ ولایت هلمند از پای درآمده‌اند. خبرنامۀ قول اردوی 2015 میوند می‌افزاید که مولوی عبدالولی مشهور به مجاهد، رییس کمیسیون نظامی طالبان در ولسوالی ناوه، مولوی عتیق‌الله معاون قطعۀ سرخ طالبان برای این ولسوالی و عبدالخالق مشهور به حاجی اکا از فرماندهان برجستۀ این گروه نیز در میان کشته شده‌گان هستند.

بر اساس خبرنامه، این جنگ‌جویان طالبان پس از آن هدف حملۀ هوایی نیروهای ارتش قرار گرفته‌اند که به هدف راه‌اندازی حمله‌های تهاجمی بر قرارگاه‌های نظامی کشور در یک مخفیگاه خود گرد‌ آمده بودند. مقداری از سلاح و جنگ‌افزارهای طالبان نیز در جریان این حمله تخریب شده است.

درگیری میان نیروهای ارتش و جنگ‌جویان گروه طالبان در روزهای اخیر در ولایت هلمند شدت گرفته است. این ولایت در جریان پنج ماه پسین گواه درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان بوده است. تاکنون از کشته شدن صدها جنگ‌جوی این گروه در درگیری‌های مسلحانه گزارش شده است.