15629381512393

تردید در موفقیت آنتوان گریزمان به عنوان مهاجم بارسلونا

neshananews

12 November 2019

بارسلونا به عنوان یکی از مهم‌ترین باشگاه‌های فوتبال اروپایی همیشه به دنبال جذب بهترین بازیکنان بوده است، هر چند از یک دهه به این‌سو موفق‌ترین بازیکنان این تیم را بازیکنان اکادمی‌اش شکل داده اند. در چند سال اخیر بارسلونا دست به جذب بازیکنان زیادی زده است که از این  میان تعداد معدودشان به موفقیت در این باشگاه دست یافته اند. ایوان راکتیچ، نیمارو لویس سوارز را می‌توان در جمع بازیکنانی دانست که در این باشگاه به موفقیت دست یافته اند.

اما دو نام بزرگ دیگر که در بازار فوتبال جهان صاحب و نشان استند، پس از جذب توسط این باشگاه نتوانستند توقعات لازم را برآورده کنند؛ عثمان دمبله و فلیپه کوتینیو دو بازیکن با کلاس جهانی استند که در دو سال گذشته توسط بارسلونا با قیمت بالا جذب شدند، ولی هرگز به موفقیتی در حد قیمت‌شان دست نیافتند. از این میان در تابستان گذشته به دنبال عملکرد ناامید کننده، فلیپه کوتینیو به صورت قرضی از بارسلونا جدا شد.

بارسلونا در تابستان گذشته به دنبال خریدهای بزرگش دست به خرید آنتوان گریزمان مهاجم کلاس جهانی باشگاه اتنتیکو مادرید زد، این بازیکن به قیمت صد و بیست ملیون یورو از اتلنتیکو مادرید خریداری شد، اما تا هنوز در تثبیت جایگاه‌اش در بارسلونا موفقیت چندانی نداشته است. در پی عملکرد ضعیف آنتوان گریزمان رسانه‌های ورزشی در اروپا به نقد این بازیکن پرداخته اند، حتا روزنامه‌های زرد ورزشی از وجود اختلاف بر سر این بازیکن در رختکن بارسلونا نوشتند. با تمام این شایعات اما بازیکنان بارسلونا در گفتگوهای جداگانه در رسانه‌های ورزشی به حمایت این بازیکن می‌پردازند. کلمنت لنگله از مهر‌ه‌های مهم خط دفاعی بارسلونا در آخرین گفتگویش به حمایت این بازیکن پرداخته و گفته است:

( پیوستن به باشگاهی مثل بارسلونا هرگز آسان نیست، چون بازیکنانی در این‌جا هستند که تجربه بازی در بارسلونا را دارند و از طرفی بارسلونا سبک خاص بازی خودش را دارد که آنتوان با آن آشنا نبود. او برای وفق پیدا کردن با بارسلونا به زمان نیاز دارد )

قبل از این لیونل مسی اسطورۀ باشگاه بارسلونا نیز خبر تیره بودن رابطه‌اش با آنتوان گریزمان را تکذیب کرده بود.

این نخستین فصل بازی برای آنتوان گریزمان در باشگاه بارسلونا است، هنوز تا آخر فصل راه درازی باقی مانده است، دیده شود که این مهاجم کلاس جهانی به روزهای اوجش بازخواهد گشت یا به مانند فلیپه کوتینیو راهی باشگاه دیگری خواهد شد. چرا که بارسلونا در خط حمله‌اش گزینه‌های جوان اکادمی خویش را در اختیار دارد، و این می‌تواند در صورت بهتر نشدن وضعیت آنتوان در این فصل، فصل بعدی او را به سوی جایگاه بازیکنان ذخیرۀ این باشگاه هدایت کند.