WhatsApp Image 2020-03-23 at 3.46.11 PM

حملات تهاجمی طالبان در سه ولایت کشور عقب زده شد

neshananews

23 March 2020

مقام‌های امنیتی در ولایت‌های بلخ، بدخشان و فاریاب از تلفات سنگین طالبان خبر داده می‌گویند که در 24 ساعت گذشته 33 جنگوی طالب در این ولایت‌ها کشته و زخمی شده اند.

آمار به‌دست آمده از خبرنامه‌های مطبوعاتی قول اردوی 217 پامیر و 209 شاهین و منابع امنیتی نشان می‌دهد که در پی حملات تهاجمی طالبان بالای پاسگاه‌های نیروهای امنیتی و مقاومت نیروهای امنیتی در برابر طالبان، 18 تن از جنگ‌جویان این گروه کشته و 15 دیگر آنان زخمی شده اند.

بر بنیاد گفته‌های مقام‌های امنیتی و خبرنامه‌های مطبوعاتی، میزان تلفات طالبان به 7 کشته و 8 زخمی در ولایت بدخشان، 2 کشته و سه زخمی در ولایت فاریاب و 9 کشته و 4 زخمی در ولایت بلخ می‌رسد.

بر اساس خبرنامۀ مطبوعاتی قول اردوی 2017 پامیر، دفاع فعال نیروهای امنیتی در برابر حملۀ تهاجمی طالبان در ولسوالی نسی بدخشان منجر به کشته شدن 7 تن از جنگ‌جویان طالب و زخمی شدن 8 تن دیگر آنان گردیده است.

در خبرنامه آمده است که  در این رویداد یک پایه دهشکه، دو باب موضع مستحکم و مقدار مهمات مختلف‌النوع گروه طالبان نیز تخریب شده است.

همین‌گونه در نتیجۀ درگیری شب گذشته میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب دو سرگروه طالبان مسلح کشته شده اند.

محمد حنیف رضایی مسوول مطبوعاتی قول اردوی 209 شاهین در شمال به خبرگزاری نشانه گفت:

«در پی حملۀ تهاجمی گروه طالبان، نیروهای امنیتی در چوکات دفاع فعال به آتش‌باری متقابل آغاز نمودند که در نتیجه دو سرگروه طالبان مسلح به نام‌های قاری منهاج و ملا فرقانی کشته و سه طالب مسلح دیگر به شمول یک سرگروه شان زخمی شده اند.»

بر بنیاد یک خبر دیگر، در یک درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در ولسوالی بلخ ولایت بلخ 9 طالب مسلح کشته و 4 طالب دیگر زخمی شده اند.

در هیچ یک از خبرنامه‌های مطبوعاتی از تلفات نیروهای امنیتی و افراد ملکی چیزی گزارش نشده است و گروه طالبان هم تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

با آن‌که قرار بود بر بنیاد متن موافقت‌نامۀ صلح میان امریکا و گروه طالبان، این گروه برای آغاز مذاکرات میان افغانان به خشونت‌ها کاهش دهند، اما این گروه برخلاف مواد موافقت‌نامه حملات تهاجمی خود را بر مواضع نیروهای امنیتی شدت بخشیده اند.

نیروهای امنیتی افغانستان اما می‌گویند، با احترام به متن موافقت‌نامۀ صلح که در حالت دفاعی قرار داشتند، در پی افزایش حملات تهاجمی طالبان به حالت دفاعی فعال بر آمده اند.