WhatsApp Image 2020-03-29 at 4.00.19 PM

پیش‌گیری از شیوع کرونا؛ شهر میمنه ضدعفونی شد

محمدجان آریا

29 March 2020

مسوولان محلی ولایت فاریاب امروز شهر میمنه را در هماهنگی با ریاست صحت عامۀ و شهرداری ولایت فاریاب دواپاشی و ضدعفونی کردند. ریاست صحت عامۀ فاریاب هدف این اقدام را جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در شهر میمنه عنوان کرده است.

نقیب‌الله فایق، والی فاریاب روز یک‌شنبه، دهم حمل گفت، امروز همۀ دکان‌ها و مارکیت‌ها در شهر میمنه مسدود بود و مردم به دلیل روند ضدعفونی سازی محلات مزدحم از گشت‌وگذار در این شهر خودداری کردند. آقای فایق ضمن سپاسگزاری از باشنده‌گان شهر میمنه، گفت که هدف دیگر مقام‌های مسوول در فاریاب این است که مردم از این پس به خانه‌نشینی و یا قرنطینه عادت کند. زیرا به باور او، در صورتی که وضعیت در این ولایت به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا  از کنترل بیرون شود، مردم آمادۀ رعایت قیود روزگردی باشند. والی فاریاب با بایسکل اش شخصاً روند دواپاشی و ضدعفونی شهر را زیر نظارت داشت.

در همین حال، مسوولان ریاست صحت عامۀ فاریاب نیز از آماده‌گی شان برای قرنطینه سازی دراز مدت شهر میمنه خبر داده‌اند. نعیم مصمم از مسوولان این ریاست گفت امروز شهر میمنه به گونۀ آزمایشی ضدعفونی شد تا از شیوع ویروس کرونا در این شهر جلوگیری شود. او گفت تنها در سه هفته پسین حدود 12 هزار مسافر که از ایران برگشته بودند را ارزیابی کرده‌اند. به سخن او، در این مدت آنان 19 فرد مشکوک به ویروس کرونا را در تجریدگاه شهر میمنه بستری کرده‌اند.

مسوولان شهرداری میمنه نیز از همکاری لازم با ریاست صحت عامه ولایت فاریاب خبر داد. جاوید کیوان، شهردار میمنه همراه با والی فاریاب با بایسکل‌اش از روند دواپاشی و ضد عفونی سازی شهر میمنه نظارت کرد. او گفت امروز حدود 70 دستگاه پمپ دواپاشی با یک تانکر بزرگ که گنجایش ده هزار لیتر آب را دارد، در اختیار کمیسیون مبارزه با «کووید 19» قرار داده است. آقای کیوان افزود که شهرداری میمنه با همۀ امکانات دست داشته‌اش در کنار ریاست صحت عامۀ ولایت فاریاب قرار خواهد داشت تا از شیوع و گسترش ویروس کرونا در این ولایت جلوگیری شود.

ولایت فاریاب به عنوان دروازه شمال کشور یاد می‌شود. مسوولان ریاست صحت عامه فاریاب می‌گویند همه روزه حدود یک هزار و پنج‌صد نفر برگشتی از ایران وارد این ولایت می‌شوند و سپس به ولایت‌های همجوار می‌روند.

کارزار ضدعفونی کردن شهر میمنه در حالی آغاز شده است که صبح امروز یک واقعۀ مثبت ویروس کرونا در ولایت سرپل ثبت شد. سرپل در همسایه‌گی ولایت فاریاب قرار دارد. در ولایت فاریاب اما تا کنون هیچ واقعۀ مثبت کرونا گزارش نشده است.