شلاق طالبان

طالبان دو زن جوان را به علت نداشتن «محرم شرعی» در ولایت سرپل لت‌وکوب کردند

tahminaatif

27 June 2020

مسوولان محلی ولایت سرپل می‌گویند که طالبان دو زن جوان را به علت نداشتن محرم شرعی در ولسوالی سانچارک این ولایت لت‌وکوب کردند.

نقیب‌الله دقیق، ولسوال سانچارک در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید گروهی از افراد وابسته به طالبان دیروز (جمعۀ، ششم ثور) دو خانم جوان را در روستای «تیبیر» به دلیل نداشتن محرم شرعی لت‌وکوب کرده‌اند. به سخن او، این دو زن از مرکز ولسوالی سانچارک به سمت روستای‌شان در حال حرکت بودند که از سوی گروه طالبان توقف داده شده‌اند.

آقای دقیق می‌افزاید «یکی از این زنان به خاطر دریافت پولی که شوهرش از ایران برایش حواله کرد بود به مرکز ولسوالی آمده و خانم دیگر برای مراجعه نزد داکتر به بازار سانچارک آمده بود.» به گفتۀ آقای دقیق، این دو زن به علت نداشتن محرم شرعی از سوی طالبان لت‌وکوب شده‌اند.

ولسوال سانچارک اضافه می‌کند که باشنده‌گان روستای «تیبیر» پس از این عمل‌کرد طالبان بر علیه این گروه برخاسته‌اند و امکان قیام مردمی در برابر گروه طالبان در این روستا وجود دارد.

نورآغا فیضی، سخنگوی پولیس ولایت سرپل با تأیید این رویداد می‌گوید که روستای تیبیر زیر کنترل گروه طالبان قرار دارد. او اضافه می‌کند که پروندۀ این دو زن نزد فرماندهی پولیس ولایت سرپل ثبت شده است و در صورتی که زمینه مساعد شود، پولیس عاملان لت‌وکوب آنان را بازداشت خواهد کرد.