WhatsApp Image 2019-11-17 at 12.09.48 PM

آغاز عملیات نیروهای امنیتی در کندز

neshananews

21 November 2019

نیروهای امنیتی‌دفاعی افغانستان در یک اعلامیه از آغاز گستردۀ عملیات پاک‌سازی کندز از وجود طالبان خبر داده است. این عملیات تحت نام پامیر ۱۱۰ در چارچوب عملیات زمستانی خالد از ساعت ۱۰ شب گذشته آغاز شده است و به ادعای نیروهای امنیتی تا پاک‌سازی کامل طالبان از حومه‌های شهر کندز ادامه خواهد داشت. هم‌چنان در این اعلامیه تذکر رفته که عملیات تصفیوی در حال جریان، به خواست باشنده‌گان شهر کندز صورت گرفته است.

فرماندۀ قول اردوی ۲۱۷ پامیر می‌گوید نیروهای ملی، دفاعی و امنیتی از آماده‌گی کامل برخوردار اند و طالبان را در این منطقه سرکوب خواهند کرد. وی از شهروندان کندز خواست تا در جریان عملیات با نیروهای امنیتی همکار باشند.

یک مقام بلند رتبۀ وزارت دفاع که همین اکنون در کندز به سر می‌برد، می‌گوید که نیروهای امنیتی همین اکنون در حال پیشروی قرار دارند و دست‌آوردهای خوبی نیز داشته اند.

شهر کندز از چندین‌سال به این‌سو از لحاظ امنیتی به تهدید مواجه است و چندین‌بار نیز در خطر سقوط قرار گرفته، اما با توجه به عملکرد پر دست‌آورد نیروهای امنیتی در چند ماه گذشته در ولایت‌های بدخشان، تخار و بغلان، این امیدواری را برای شهروندان کندز خلق کرده است که تهدید طالبان در شهر کندز کاهش یافته و شرایط امنیتی بهبود خواهد یافت.