WhatsApp Image 2019-11-17 at 12.09.48 PM

شانزده جنگجوی طالب در کندز کشته شدند

عرفان برزگر

30 November 2019

مقامات امنیتی کندز در شمال‌شرق کشور اعلام کرد که در عملیات‌های یک‌هفتۀ اخیر در ولایت کندز به طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

دفتر مطبوعاتی پولیس کندز، با نشر یک اعلامیۀ خبری از کشته شدن ۱۶ جنگجوی طالب در یک‌هفتۀ اخیر و زخمی شدن ۷ تن دیگر از اعضای این گروه خبر داده است. در اعلامیۀ این نهاد آمده است که نیروهای مشترک امنیتی توانسته اند روستاهای تلوکه، جمال‌شاه و دم‌شاخ را در حومه‌های شهر کندز از وجود طالبان پاک سازی کنند.

اعلامیه افزوده که مقدار تجهیزات جنگی طالبان نیز در این عملیات به دست نیروهای امنیتی افتاده و چندین پایگاه مهم و ذخیره گاه‌های مهمات طالبان در منطقۀ تلوکه شهر کندز در حمله هوایی نیروهای امنیتی به گونه کامل تخریب شده است.

جنرال عبدالرشید بشیر، فرماندۀ پولیس کندز به خبرگزاری نشانه می‌گوید، نیروهای امنیتی از چندین استقامت در بخش‌های مختلف شهر کندز در حال پیشروی اند و این عملیات تا باز پس‌گیری مناطق اطراف شهر کندز ادامه خواهد داشت. آقای بشیر می‌افزاید که همکاری مردمان محل در پیشروی نیروهای امنیتی در مناطقی که تصرف شده بسیار ارزنده و مهم است.

با این حال باشنده‌گان شهر کندز نیز، دست‌آورد نیروهای امنیتی را در یک هفتۀ اخیر ستایش می‌کنند و می‌گویند، طالبان در مناطقی که حاکمیت داشتند از مردم باج می‌گرفته و مردم را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.

مردم از نیروهای امنیتی می‌خواهند که با ایجاد پایگاه‌های بزرگ در مناطق تصفیه شده، مانع بازگشت طالبان به روستاهای نواحی شهر کندز شوند.

قول اردوی ۲۱۷ پامیر در ولایت کندز می‌گوید، این عملیات تا پاک‌کاری کامل اطراف شهر کندز ادامه می‌یابد و در مناطق تصفیه شده پاسگاه ایجاد می‌گردد تا طالبان نتوانند دوباره در این مناطق نفوذ کنند.