75402296_2527842180585885_928342608206364672_n

چهارده جنگجوی طالبان در یک حملۀ هوایی در کندز کشته شدند

عرفان برزگر

19 November 2019

نیروهای امنیتی بامداد امروز یک پایگاه مهم گروه طالبان را در ولایت کندز مورد بمباران قرار دادند.

منابع امنیتی در ولایت کندز در شمال‌شرق کشور می‌گویند، در این پایگاه ۱۴ جنگجوی طالبان به شمول یک فرماندۀ مهم شان کشته شده اند.

جنرال عبدالرشید بشیر فرماندۀ پولیس کندز به خبرگزاری نشانه می‌گوید:

 عزت‌الله مشهور به حمزه فرماندۀ کلیدی گروه طالبان با دو سرگروپ‌اش، در شهرستان دشت‌ارچی کندز نیز در میان کشته شده گان است، گفته می‌شود این فرماندۀ طالبان در تخریب ساختمان‌های دولتی در ولسوالی دشت‌ارچی نقش مهمی داشته است.

به گفتۀ آقای رشید این پایگاه گروه طالبان در روستای قرلق شهرستان دشت‌ارچی قرار داشت که ساعت ۳ بامداد از سوی نیروهای هوایی مورد حمله قرار گرفته است.

منابع محلی به خبرگزاری نشانه اطلاع می‌دهند؛ اکنون محل بمباران نیروهای هوایی که در آن افراد طالبان کشته شده از سوی این گروه مسدود گردیده است، و به باشنده های محل نیز اجازه رفتن به این منطقه داده نمی‌شود.

گفته می‌شود طالبان در این حملۀ هوایی بسیاری از جنگ‌افزارهای شان را نیز از دست داده اند.

این پایگاه از جمله مهم‌ترین قرارگاه‌های طالبان به شمار می رفت که با تخریب آن ،طالبان هستۀ اساسی شان را در روستای قرلق از دست داده اند.

با این همه مقامات محلی در کندز می‌گویند، طالبان در ولسوالی دشت‌ارچی سرکوب شده  و بسیاری از پایگاه‌های اصلی شان را از دست داده اند، و توان مقابله در برابر نیروهای امنیتی را ندارند.