1278472

فروش میلیارد دالری فیلمی که عامه‌پسند نیست

neshananews

18 November 2019

جوکر نخستین نمایش خود را در هفتاد و ششمین دورۀ جشنوارۀ بین‌المللی فیلم ونیز تجربه کرد و برندۀ شیرطلایی بهترین فیلم شد. سپس‌ در تاریخ ۴ اکتبر نمایش آن به صورت گسترده آغاز گردید، که توجۀ منتقدین را به خود جلب کرد و در زمینۀ فیلم‌نامه، کارگردانی و اجرای “فینیکس” مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم در ژانر روانشناختی‌ بوده؛ و نویسندگی و کارگردانی آن را “تاد فیلیپس” بر عهده داشته است. فیلیپس علاقه‌مند بود که فیلم به فضای آثار کلاسیک “مارتین اسکورسیزی” نزدیک باشد و برای همین از آثاری هم‌چون رانندۀ تاکسی (۱۹۷۶)، گاو خشمگین (۱۹۸۰) و سلطان کمدی (۱۹۸۳) برای نوشتن متن الهام گرفت.

پوستر اکران فیم

جوکر تاکنون ۱ میلیارد دالر در سراسر جهان به فروش رفته است. در حالی که بودجۀ ساخت آن ۵۵ میلیون دالر می‌باشد که آن را به چهل و چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینما، هفتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ و پرفروش‌ترین فیلم درجۀآر تاریخ سینما تبدیل می‌کند. جوکر هم‌چنین پرفروش‌ترین فیلم کارنامۀ “فیلیپس” و “فینیکس” و تنها فیلم تاریخ سینما با درجۀ نمایشی آر است، که توانسته به فروش میلیاردی برسد.
کشورهایی‌که در آن از جوکر بیشترین استقبال شده است، شامل بریتانیا با فروش ۶۸ میلیون دالری، مکزیک با فروش ۴۳ میلیون دالری، کرۀ جنوبی با فروش ۳۸ میلیون دالری، برزیل با فروش ۳۴ میلیون دالری و فرانسه با فروش ۳۸ میلیون دالری بوده‌اند.
به جز “واکین فینیکس” که نقش جوکر را در این فیلم بر عهده داشته است،  “رابرت دنیرو”، “زازی بیتز”، “فرانسیس کانروی” و “مارک مارون” دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم جوکر حضور دارند.