شادیانه ها

هشدار پولیس جوزجان: شلیک‌های هوایی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود

همزمان با فرا رسیدن عید قربان و افزایش شلیک‌های شادیانه در شهر شبرغان، پولیس ولایت جوزجان هشدار می‌دهد که فیرهای هوایی در داخل شهرها ممنوع است و با افرادی که سبب اخلال نظم عامه در شهر شبرغان می‌شوند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. مسوولان فرماندهی پولیس ولایت جوزجان می‌گویند که برای تأمین امنیت باشنده‌گان شهر شبرغان و برقراری نظم شهری در روزهای عید، شمار ایست‌های بازرسی را افزایش داده‌اند.

مسعود ندیم، سخنگوی پولیس ولایت جوزجان در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که فرماندهی پولیس ولایت جوزجان به منظور جلوگیری از اخلال نظم شهری از سوی افراد آشوب‌گر در روزهای عید، ایست‌های بازرسی بیش‌تری را در دروازه‌های ورودی و داخل شهر شبرغان افراز کرده است. آقای ندیم می‌افزاید که بر اساس فیصلۀ فرماندهی پولیس ولایت جوزجان هیچ‌ کسی حق ندارد که در روزهای عید شلیک‌های هوایی کند و با افراد متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

سخنگوی پولیس ولایت جوزجان خاطرنشان می‌سازد که گشت‌وگذار با موترهای شیشه سیاه نیز ممنوع است و این ایست‌های بازرسی در روزهای عید مکلف‌اند شیشه‌های سیاه موترها را سفید کنند.

با این حال، باشنده‌گان ولایت جوزجان از این اقدام پولیس استقبال می‌کنند و می‌گویند که آنان در قسمت تأمین نظم شهری با نیروهای امنیتی همکار هستند. شریف‌الله، باشندۀ شهر شبرغان با ابراز نگرانی از عدم تطبیق درست فیصلۀ فرماندهی پولیس ولایت جوزجان در مورد شلیک‌های شادیانه می‌گوید که با فرا رسیدن هر مناسبت، صدها گلوله بر آسمان شبرغان شلیک می‌شوند و فضای شهر وحشت‌زده می‌شود. این باشندۀ شبرغان امیدوار است که این بار پولیس بتواند از شلیک‌های شادیانه در روزهای عید جلوگیری کند.

این همه در حالی است که در بیش‌تر روزهای مناسبتی، فیرهای شادیانه سبب زخمی شدن شماری از باشنده‌گان شهر شبرغان شده است. مسوولان امنیتی این موضوع را تأیید می‌کنند، اما جزییات ارایه نمی‌کنند. پولیس ولایت جوزجان از همین‌رو، شمار ایست‌های بازرسی را بیش‌تر ساخته است تا از شلیک‌های هوایی در روزهای عید قربان جلوگیری شود.