بانک انکشاف آسیایی

احتمال موج دوم کرونا؛ بانک انکشاف آسیایی به دولت افغانستان کمک مالی می‌کند

neshananews

04 November 2020

مسوولان بانک انکشاف آسیایی می‌گویند که این بانک آماده است برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا به دولت افغانستان کمک‌‌ مالی فراهم کند.

ارگ ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه، چهاردهم عقرب) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که شکسین چین، معاون بانک انکشاف آسیایی در گفت‌وگو با محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور از طریق ویدیوکنفرانس این مطلب را مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامه، آقای چین می‌گوید که بانک انکشاف آسیایی از برنامه‌های درازمدت دولت افغانستان در امر مبارزه با فقر، انکشاف اقتصادی و اتصال منطقه‌یی حمایت می‌کند. خبرنامه به نقل از معاون بانک انکشاف آسیایی می‌افزاید که این بانک به عنوان یک شریک درازمدت دولت افغانستان در نشست جنیوا اشتراک می‌کند و با کمک‌های مالی خود به دولت افغانستان ادامه می‌دهد.

بر اساس خبرنامۀ ارگ، معاون بانک انکشاف آسیایی خاطرنشان می‌سازد که این بانک برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا نیز متعهد است تا به دولت افغانستان کمک‌های مالی فراهم کند.

این در حالی است که به تازه‌گی نگرانی از شیوع موج دوم ویروس کرونا در کشور شدت گرفته است. سرپرست وزارت صحت عامه چندی پیش گفت که شمار موارد مثبت ویروس کرونا در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. او شهروندان کشور را به رعایت تدابیر بهداشتی و استفاده از ماسک فراخواند.