images (2)

احمدضیا مسعود: برای کنترل وضعیت شورای اضطراری شکل بگیرد

neshananews

04 July 2021

احمدضیا مسعود، معاون پیشین ریاست جمهوری می‌گوید که حکومت به تنهایی قادر به کنترل وضعیت امنیتی در کشور نیست. او پیشنهاد می‌کند که یک شورای اضطراری متشکل از رهبران سیاسی و نظامی باید ایجاد شود.
آقای مسعود امروز (یک‌شنبه، سیزدهم سرطان) در برگۀ فیس‌بوکش نوشته است که حکومت باید به گونۀ فوری برای ایجاد این شورای اضطراری دست به کار شود. آقای مسعود می‌نویسد: «نظر به تحول‌های نظامی که به گونۀ بسیار سریع در کشور رخ می‌دهند، به نظر می‌رسد که حکومت به تنهایی قادر به مهار این چالش بزرگ نیست.»
احمدضیا مسعود خاطرنشان می‌سازد که برای مهار این وضعیت باید شورای اضطراری شکل بگیرد. آقای مسعود می‌افزاید که این شورا باید از صلاحیت‌های لازم برخوردار باشد تا رهبران سیاسی با حکومت همکاری کنند.
آقای مسعود هشدار می‌دهد اگر تشکیل این شورای اضطراری متشکل از رهبران سیاسی و نظامی از سوی حکومت روی دست گرفته نشود، سقوط ولسولی‌ها به دست طالبان همچنان ادامه خواهد یافت.
این در حالی است که از دو ماه به این‌سو با آغاز روند خروج نیروهای خارجی از کشور، برخی از ولسوالی‌ها به تصرف طالبان درآمده‌اند. در این پی این وضعیت بسیج‌های مردمی علیه طالبان در ولایت‌های مختلف شکل گرفته و اخیراً نیروهای ارتش توانسته‌اند برخی از مناطق از دست‌رفته را از تصرف طالبان بیرون کنند.