ارتش

ارتش: از حملۀ تهاجمی طالبان در بلخ جلوگیری شد

neshananews

08 August 2020

مسوولان ارتش ملی در شمال کشور می‌گویند که از یک حملۀ تهاجمی گروه طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در روستای «وزیرآباد» در ولسوالی بلخ جلوگیری شده است.

محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «شب گذشته هفدهم اسد، گروهی از طالبان قصد یک حملۀ گسترده‌ را بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در روستای وزیرآباد در ولایت بلخ داشتند که با واکنش نیروهای امنیتی و دفاعی روبه‌رو شدند» آقای رضایی می‌افزاید که در درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان دوازده جنگ‌جوی طالبان کشته شده و چهار جنگ‌جوی دیگر آنان زخم برداشته‌‎اند.

سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین اضافه می‌کند که در جلوگیری از این حملۀ طالبان، نیروهای هوایی ارتش نقش برجسته داشتند. به گفتۀ او، پس از پایان آتش‌بس سه روزه در کشور، این دومین موردی است که جنگ‌جویان طالبان در شمال کشور با نیروهای امنیتی درگیر می‌شوند. پیش از این نیز هفتۀ گذشته در یک درگیری مسلحانه میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی در ولایت فاریاب چهار طالب مسلح کشته شد و ۷ جنگ‌جوی دیگر آنان زخم برداشتند.

درگیری میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی در ولایت بلخ در حالی اتفاق می‌افتد که از دیروز به این‌سو بیش از سه‌هزار تن در جرگۀ بزرگ مشورتی در ارتباط به رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان، رای‌زنی دارند. گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.