ارتش

ارتش: حمله‌های گروه طالبان در شمال کشور عقب زده شد

neshananews

09 August 2020

مسوولان ارتش در شمال کشور می‌گویند که حمله‌های تهاجمی گروه طالبان در ولایت‌های بلخ، فاریاب، جوزجان و سرپل توسط نیروهای امنیتی و دفاعی کشور عقب زده شده است.

محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز (یک‌شنبه، نوزدهم اسد) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «عصر روز گذشته گروه طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در روستاهای  بودنه‌قلعه و شیخ‌ها در ولسوالی شولگره ولایت بلخ حمله کردند، اما از سوی نیروهای امنیتی خنثا شده است.» او می‌افزاید که گروه طالبان روز گذشته همچنان بر پایگاه‌ها و پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در مرکز ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب، روستای شیشه در ولسوالی فیض‌آباد ولایت جوزجان، روستای «کوترمه» در ولسوالی صیاد ولایت سرپل حمله کردند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی مواجه شدند.

سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین اضافه می‌کند که در درگیری‌های روز گذشته ۷ جنگ‌جوی طالبان کشته شده و ۸ جنگ‌جوی دیگر آنان زخمی شده‌اند.

این در حالی ا‌ست که روز گذشته نیز در درگیری میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی در ولایت بلخ، دوازده جنگ‌جوی طالبان کشته شده و چهار تن دیگر آنان زخمی شدند. گروه طالبان تاکنون در این باره به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.