ماین

ارتش: سه جنگ‌جوی طالبان در ولایت بلخ قربانی ماین خودی شدند

neshananews

12 August 2020

مسوولان ارتش در شمال کشور می‌گویند که سه جنگ‌جوی گروه طالبان در روستای «پیکان دره» در ولسوالی شولگرۀ ولایت بلخ قربانی ماین جاسازی شده خودشان شدند.

محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز (چهارشنبه، ۲۲ اسد) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «افزون بر کشته شدن سه طالب مسلح در انفجار ماین خودی، سه جنگ‌جوی دیگر این گروه نیز زخمی شده‌اند.» به گفتۀ آقای رضایی، مسوول استخبارات گروه طالبان برای ولسوالی شولگره نیز در میان زخمیان است.

سخنگوی قول اردوی  ۲۰۹ شاهین اضافه می‌کند که گروه طالبان ماین‌ها را به هدف آسیب‌رسانی به نیروهای امنیتی جاسازی می‌کنند، اما در بیش‌تر موارد افراد ملکی قربانی می‌شوند.

همچنان در یک مورد دیگر، شب گذشته در درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در روستاهای «تیموری سرای» و «زرگر تپه» در ولسوالی بلخ نُه جنگ‌جوی طالبان کشته شدند. محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین با تأیید این رویداد می‌گوید که گروهی از جنگ‌جوی طالبان قصد حمله بر پاسگاه‌های امنیتی و دفاعی را داشتند که مورد ضربات نیروهای هوایی ارتش قرار گرفتند.

آقای رضایی اما دربارۀ تلفات نیروهای امنیتی در این درگیری چیزی نمی‌گوید. گروه طالبان نیز تاکنون در این باره به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که بنابر گزارش مسوولان امنیتی در ولایت فاریاب شب گذشته دو نیز دو حلقه ماین بشکه‌یی در ولسوالی دولت‌آباد این ولایت از سوی نیروهای امنیتی کشف و خنثا شده است.