حمله هوایی

ارتش: چهار فرمانده طالبان و سه عضو پاکستانی این گروه در فاریاب کشته شدند

neshananews

18 May 2021

قول اردوی ۲۰۹ شاهین اعلام کرده که چهار فرمانده کلیدی طالبان با سه عضو پاکستانی این گروه در حملۀ هوایی ارتش در ولایت فاریاب کشته شده‌اند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز (سه‌شنبه، ۲۸ ثور) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که این حملۀ هوایی در ولسوالی پشتون‌کوت ولایت فاریاب صورت گرفته است.

بر اساس این خبرنامه، ذین‌الله ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی آلمار فاریاب، نورالحق ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی بالامرغاب بادغیس، ملا اسدالله ترکمن مسوول کمیسیون نظامی طالبان برای ولسوالی اندخوی و داملا ریحان از فرماندهان کلیدی طالبان در این حملۀ هوایی ارتش کشته شده‌اند.

در این حملۀ نیروهای ارتش نوزده جنگ‌جوی دیگر طالبان نیز کشته شده و پانزده تن آنان زخمی شده‌اند. در این میان سه عضو پاکستانی طالبان نیز شامل‌اند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین خاطرنشان می‌سازد که این حملۀ هوایی هنگامی راه اندازی شده است که فرماندهان طالبان درگیر برنامه‌ریزی برای انجام یک حملۀ تهاجمی در فاریاب بودند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

پولیس فاریاب نیز با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این عملیات به صورت مشترک با همکاری قطعۀ ویژۀ پولیس، کماندوها و ریاست امنیت ملی فاریاب در منطقۀ «خواجه‌ناموسی» یکی از پایگاه‌های اصلی جنگ‌جویان طالبان در ولسوالی پشتون‌کوت انجام شده است.

منطقه خواجه‌ناموسی در بیست کیلومتر شمال غرب شهر میمنه موقعیت دارد. در چند سال‌ پسین این منطقه به یکی از پایگاه‌های اصلی طالبان بدل شده است.