نشست بایمان

ارگ: نشست فوق‌العادۀ امنیتی به رهبری حکومت در بامیان دایر شد

neshananews

21 September 2020

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که نشست فوق‌العادۀ امنیتی به رهبری حکومت برای بررسی اوضاع امنیتی کشور در ولایت بامیان دایر شد.

ارگ ریاست جمهوری دیشب (شنبه، 30 سنبله) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این نشست با حضور رهبری حکومت و مقام‌های ارشد امنیتی پس از ورود محمداشرف غنی، رییس‌جمهور کشور در بامیان دایر شده است.

بر اساس خبرنامۀ ارگ، وضعیت عمومی کشور در این نشست امنیتی بررسی شده  و روی برنامه‌های امنیتی، عملیات‌ها و رفع تهدیدهای طالبان بحث صورت گرفته است. به نقل از خبرنامۀ ارگ، چالش‌ها و فرصت‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفته است.

بر اساس معلومات ارگ، رییس‌جمهور غنی در این نشست خواهان توجه جدی نهادهای امنیتی روی تأمین امنیت شاهراه‌ها، جلوگیری از اخاذی‌های غیرقانونی و اعمال تغییرات اساسی در فرماندهی پولیس ولایت‌ها بر اساس معیار شایسته‌گی شده است.

در این نشست مسوولان نهادهای امنیتی تأکید کرده‌اند که حکومت‌داری و عرضۀ خدمات باید  به سطح ولسوالی‌های کشور نیز گسترش یابد.

این نشست فوق‌العادۀ امنیتی در حالی در ولایت بامیان برگزار می‌شود که به طور معمول همچو نشست‌ها در ارگ ریاست جمهوری برگزار می‌شود. حکومت افغانستان تاکنون دلیل برگزاری این نشست در بامیان را توضیح نداده است.