استانکزی

استانکزی: طالبان نمی‌توانند از حمله بر دانشگاه کابل خود را برائت بدهند

neshananews

03 November 2020

محمد معصوم استانکزی، رییس هیأت مذاکره‌کنندۀ دولت افغانستان می‌گوید که طالبان نمی‌توانند خود را از حملۀ مرگ‌بار بر دانشگاه کابل برائت بدهند.

آقای استانکزی امروز (سه‌شنبه، سیزدهم عقرب) در برگۀ توییترش نوشته است که منبع اصلی حمله‌های تروریستی در کشور یکی است، اما شاخه‌های متفاوتی دارد. او حملۀ روز گذشته بر دانشگاه کابل را «بُزدلانه» توصیف می‌کند و می‌گوید که این گروه نمی‌توانند خود را از این حمله برائت بدهند. آقای استانکزی تأکید می‌کند: «هیچ کسی نمی‌تواند خود را از این قتل و وحشت تبرئه کند.»

رییس هیأت مذاکره‌کنندۀ دولت افغانستان خاطرنشان می‌سازد که طالبان اگر به توقف کشتار بی‌رحمانۀ مردم افغانستان متعهد هستند، باید فوراً آتش‌بس اعلام کنند.

این در حالی است که روز گذشته سه مهاجم مسلح بر دانشگاه کابل حمله کردند. در نتیجۀ این حمله دست‌کم 22 تن جان باخته و 24 تن دیگر زخمی شده‌اند. بیش‌ترین قربانیان این رویداد را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند. طالبان اعلام کرده‌اند که آنان در این حمله دست ندارد. شاخۀ خراسان گروه داعش با نشر تصاویری از محل رویداد، مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته‌ است.

اما معاون نخست ریاست جمهوری کشور می‌گوید که این حمله با حمله‌های شبکۀ حقانی، زیر شاخۀ گروه طالبان شباهت کامل دارد و اسناد کافی در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفته است و نشان می‌دهد که جنگ‌جویان گروه طالبان این حمله را انجام داده‌اند.