انتونی بلیکن

انتونی بلینکن: نیروهای خارجی به گونۀ هماهنگ افغانستان را ترک می‌کنند

neshananews

14 April 2021

آنتونی بلینکن، وزیر خارجۀ امریکا می‌گوید که وقت آن فرا رسیده است که نظامیان ناتو و امریکایی افغانستان را ترک کنند. به سخن او، خروج نظامیان امریکایی از افغانستان به گونۀ هماهنگ و همزمان صورت خواهد گرفت.

آقای بلینکن امروز (چهارشنبه، 25 حمل) در یک نشست مشترک خبری با سرمنشی ناتو در بروکسل می‌گوید که او با اعضای ناتو سرگرم مشورت روی تطبیق برنامۀ خروج نیروهای خارجی از افغانستان است.

آقای بلینکن می‌افزاید که این نیروها به گونۀ هماهنگ و همزمان افغانستان را ترک خواهند کرد. به بیان او، زمان آن فرا رسیده است که نظامیان ناتو و امریکایی پس از 20 سال افغانستان را ترک کنند.

وزیر خارجۀ امریکا خاطرنشان می‌سازد که ایالات متحدۀ امریکا و ناتو نسبت به وضعیت افغانستان اطمینان حاصل خواهند کرد که این کشور دوباره به پناهگاه امن برای گروه‌های تروریستی بدل نشود.

گفتنی است که بنابر اعلام کاخ سفید، جوبایدن، رییس‌جمهور این کشور در جریان امروز تصمیم نهایی خود را دربارۀ خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اعلام خواهد کرد.

تصمیم رییس‌جمهور امریکا روز گذشته از سوی رسانه‌های امریکایی همه‌گانی شده است. بنابر تصمیم آقای بایدن، خروج نیروهای خارجی از افغانستان برای پنج ماه دیگری به تعویق افتاده است.