دکان های تخریب شده

انفجار موتربمب در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

محمدجان آریا

17 November 2020

مسوولان امنیتی در ولایت فاریاب می‌گویند که گروه طالبان یک موتر مملو از مواد انفجاری را در مرکز ولسوالی قیصار این ولایت انفجار داده‌اند. این انفجار تلفات جانی در پی ندارد، اما زیان هنگفت مالی برجای گذاشته است.

محمدکریم یورش، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فاریاب امروز (سه‌شنبه، ۲۷ عقرب) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که گروه طالبان حوالی ساعت 10:00 شب گذشته این موتر را در بازار ولسوالی قیصار انفجار داده‌اند. به سخن آقای یورش، جنگ‌جویان طالبان پس از یک درگیری نیم ساعته با نیروهای امنیتی و دفاعی، مواد این موتر را انفجار داده‌اند.

آقای یورش می‌افزاید که جنگ‌جویان طالبان قصد داشتند درب ساختمان فرماندهی پولیس ولسوالی قیصار را هدف قرار دهند. او تأکید می‌کند که حدود یک‌صد دکان در بازار ولسوالی قیصار در نتیجۀ این انفجار آسیب دیده‌اند. سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فاریاب اما دربارۀ نوعیت این موتر جزییات بیشتری ارایه نمی‌کند.

خبرنگاران محلی در ولایت فاریاب می‌گویند که مسوولیت این انفجار را فرماندهان محلی گروه طالبان بر عهده گرفته‌اند.

این در حالی است که هفتۀ گذشته نیز جنگ‌جویان طالبان یک موتر مملو از مواد انفجاری را در نزدیکی دروازۀ ورودی ساختمان فرماندهی پولیس ولسوالی آلمار انفجار دادند. در نتیجۀ آن ده فرد ملکی کشته و زخمی شدند و شماری از خانه‌های رهایشی نیز آسیب دیدند.