مجرمین هرات ی

بازداشت ۷۹۰ تن به اتهام ارتکاب جرایم جنایی در هرات

neshananews

08 October 2020

فرماندهی پولیس هرات از بازداشت دست‌کم ۷۹۰ تن از متهمان جرایم جنایی و سرقت‌های مسلحانه در این ولایت خبر می‌دهد.

عبیدالله نورزی، فرمانده پولیس ولایت هرات امروز (پنجشنبه، هفدهم میزان) در یک نشست خبری دستاوردهای دو ماه پسین نیروهای امنیتی در این ولایت را کم‌سابقه می‌خواند. آقای نورزی می‌گوید که این افراد در ۷۵ روز پسین به اتهام‌هایی مانند سرقت مسلحانه، قتل، عضویت در گروه‌های تبهکار، آدم‌ربایی و قاچاق مواد مخدر از نقاط مختلف ولایت هرات بازداشت شده‌اند. آقای نورزی می‌افزاید که هنگام بازداشت این افراد تاکنون ۴۵ میل سلاح نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

فرمانده پولیس ولایت هرات تأکید می‌کند که در این مدت و در نتیجۀ ۳۷ عملیات ویژۀ پولیس در ولسوالی‌های مختلف هرات، ۸۴ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌ و ۷۱ تن دیگر آنان از سوی نیروهای امنیتی کشور بازداشت شده‌اند. به گفتۀ او، در این مدت همچنان ۳۵۵ کیلوگرم مواد مخدر نیز از سوی نیروهای زیر امر او کشف و ضبط شده است.

آقای نورزی بازداشت این شماری از عاملان رویدادهای جنایی در هرات را در بهبود وضعیت امنیتی ولایت هرات موثر عنوان می‌کند.

این در حالی است که هرات در ماه‌های پسین شاهد افزایش موارد ناامنی و جرایم جنایی بوده است. ناامنی‌هایی که در هفته‌های پسین پای هیأت ریاست جمهوری را به هرات کشاند و به دنبال آن دست‌کم ۴۶ تن از نیروهای پولیس هرات به اتهام سهل‌انگاری در اجرای وظیفه‌های‌شان برکنار شدند.