غنی و محب

بازدید غنی از حوزۀ هشتم امنیتی کابل؛ دو منسوب ارشد این حوزه برکنار شدند

neshananews

13 August 2020

وزارت امور داخله اعلام کرده است که محمداشرف غنی، رییس‌جمهور و حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور از حوزۀ هشتم امنیتی شهر کابل بازدید کرده‌اند. مسوولان این وزارت می‌گویند که پس از این بازدید و بررسی اوضاع کاری، دو منسوب ارشد این حوزه از وظایف‌شان برکنار شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله امروز (پنج‌شنبه، ۲۳ اسد) در رشته‌یی از توییت‌هایش نوشته است که رییس‌جمهور غنی و مشاور امنیت ملی کشور پس از ارزیابی وضعیت ظاهری و کاری حوزۀ هشتم امنیتی شهر کابل، از وضعیت موجود ابراز نارضایتی کرده‌اند. به گفتۀ آقای آرین، آنان به وزارت امور داخله دستور دادند که رهبری حوزۀ هشتم را به دلیل «غفلت وظیفه‌یی، بی‌نظمی و عدم رعایت دسپلین» از وظایف‌شان برکنار کنند و اصلاحات لازم در زمینه به میان آید.

سخنگوی وزارت امور داخله خاطرنشان می‌سازد که بر اساس هدایت رییس‌جمهور غنی آمر و مدیر جنایی حوزۀ هشتم کابل از وظایف‌شان سبک‌دوش و اصلاحات لازم در این حوزۀ امنیتی به میان آمده است.

هرچند بازدید رییس‌جمهور و مشاور امنیت ملی از یک حوزۀ پولیس امر معمول نیست، اما این نخستین موردی است که پس از انتخابات سال گذشتۀ ریاست جمهوری آقای غنی به یک حوزۀ امنیتی مراجعه کرده است. مسوولان وزارت امور داخله می‌گویند که آقای غنی دو هفته پیش از این حوزۀ امنیتی بازدید کرده است.