تابوت جنگ

باشنده‌گان ولایت بغلان تابوت نمادین جنگ را دفن خاک کردند

neshananews

11 October 2020

شماری از باشنده‌گان ولایت بغلان  «تابوت نمادین جنگ» را دفن خاک کرده و خواهان برقراری آتش‌بس در کشور شدند.

این باشنده‌گان ولایت بغلان در یک گردهمایی اعتراضی امروز (یک‌شنبه، بیستم میزان) در شهر پلخمری، مرکز این ولایت خواستار پایان درگیری‌های مسلحانه میان نظامیان دولت و جنگ‌جویان طالبان شدند. آنان با دفن تابوت نمادین جنگ از طرف‌های درگیری به ویژه گروه طالبان خواستند که از ادامۀ جنگ دست بردارند و هرچه زودتر اعلام آتش‌بس کنند.

این معترضان همچنان از هیأت‌های مذاکراتی دولت، گروه طالبان و سایر طرف‌های صلح خواستند که دستاوردهای نوزده سال پسین را نباید قربانی صلح کنند.

گفتنی است که امروز شماری از باشنده‌گان ولایت بلخ و دیروز شماری از باشنده‌گان ولایت ننگرهار در مراسم جداگانه و مشابه «تابوت نمادین جنگ» را دفن خاک کرده‌اند. اشتیاق و امیدواری شهروندان کشور برای تأمین صلح با آغاز گفت‌وگوهای مستقیم میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر با گذشت هر روز افزایش می‌یابد.

این در حالی است که گفت‌وگوهای جاری در قطر با گذشت نزدیک به یک ماه تاکنون پیشرفت قابل توجهی نداشته است. مسوولان وزارت دولت در امور صلح می‌گویند که طالبان روی مواردی در حال مشورت با رهبران‌شان هستند و هر گاه این مشورت‌ها به نتیجه برسد، تاریخ آغاز مذاکرات مستقیم صلح روشن خواهد شد.