تانک

بیست‌وچهار جنگ‌جوی قطعۀ سرخ طالبان در بلخ کشته شدند

neshananews

22 July 2020

مسوولان امنیتی در شمال کشور می‌گویند که از یک حملۀ بزرگ قطعۀ سرخ گروه طالبان در ولایت بلخ جلوگیری شده است. به گفتۀ آنان گروهی از جنگ‌جویان این قطعه بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در روستای «قزلکین» در ولسوالی شولگرۀ ولایت بلخ حمله کردند و در نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه میان دو طرف، بیست‌وچهار جنگ‌جوی قطعۀ سرخ طالبان کشته شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی 209 شاهین امروز (چهارشنبه، اول اسد) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «نیروهای ارتش در ولایت بلخ شب گذشته تلفات سنگینی را بر قطعۀ سرخ گروه طالبان وارد کرده‌اند.» آقای رضایی می‌افزاید که در این درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان قطعۀ سرخ طالبان بیست‌وچهار جنگ‌جوی این گروه کشته شده و هشت تن دیگر آنان به شمول ملاناصر، فرمانده قطعۀ سرخ  طالبان زخمی شده‌اند.

آقای رضایی خاطرنشان می‌سازد که بر اثر ضربات هوایی نیروهای ارتش شش موترسایکل، دو موتر سراچه، یک موتر نوت‌جیپ و مقداری از سلاح و مهمات جنگی آنان نیز نابود شده است. سخنگوی قول اردوی 209 شاهین اضافه می‌کند که حملۀ جنگ‌جویان قطعۀ سرخ طالبان پس از یک ساعت درگیری با شکست مواجه شده است.

این همه در حالی است که شب گذشته دو حملۀ تهاجمی دیگر طالبان در ولسوالی‌های دولت‌آباد و کوهستان ولایت فاریاب نیز از سوی نیروهای امنیتی کشور عقب زده شده‌ است.

گروه طالبان تاکنون در پیوند به این رویداد به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.