K3G323ELNJHO5A6S4WB2EBVHPI

بیش از صد تن از نیروهای امنیتی هرات به کرونا مبتلا شده‌اند

neshananews

07 June 2020

دامنۀ انتشار ویروس کرونا در هرات هر روز گسترده‌تر می‌شود و شمار مبتلایان این ویروس در حال افزایش است. مسوولان صحی هرات اکنون از نفوذ ویروس کرونا در صفوف نیروهای امنیتی هرات خبر می‌دهند.

ریاست صحت عامۀ هرات می‌گوید که شمار نیروهای امنیتی مبتلا به ویروس کرونا در این ولایت به بیش از صد تن رسیده است. محمد رفیق شیرزی، سخنگوی ریاست صحت عامۀ هرات می‌گوید بخشی از این نیروها دورۀ مداوای خود را سپری کرده‌اند و شماری دیگر در حال مبارزه با این ویروس هستند.

اما اعضای شورای ولایتی هرات نسبت به ادامۀ انتشار این ویروس در میان نیروهای امنیتی این ولایت هشدار می‌دهند. نجیب‌الله محبی، عضو شورای ولایتی هرات تأکید می‌ورزد که بی‌برنامه‌گی مسوولان در حفاظت از نیروهای امنیتی در برابر ویروس کرونا امری مشهود است. آقای محبی می‌افزاید که از آغاز شیوع ویروس کرونا در هرات تاکنون هیچ بسته‌یی از امکانات بهداشتی و محافظتی در اختیار نیروهای امنیتی قرار نگرفته است. او یادآور می‌شود که در صورت گسترش دامنۀ این ویروس در میان نیروهای امنیتی، تأمین امنیت هرات با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد شد.

از سویی هم، فعالان مدنی هرات بی‌پروایی مسوولان ارشد امنیتی هرات را نسبت به شیوع ویروس کرونا در میان نیروهای امنیتی، نگران‌کننده می‌خوانند. سید اشرف سادات، فعال مدنی می‌گوید رخنۀ ویروس کرونا در صفوف نیروهای امنیتی ناشی از بی‌پروایی مسوولان است.

این در حالی است که مسوولیت توزیع لوازم بهداشتی از جمله ماسک‌های محافظتی و دست‌کش در میان نیروهای امنیتی بر عهده فرماندهی پولیس هرات است. عبدالاحد ولیزاده، سخنگوی پولیس این ولایت می‌گوید به همۀ نیروهای امنیتی بسته‌های مواد بهداشتی و محافظتی توزیع شده است و استفاده نکردن از این امکانات، جز سهل‌انگاری نیروهای امنیتی دلیل دیگری ندارد.

هم اکنون شمار مبتلایان کرونا کرونا در هرات به 3هزار و 715 نفر رسیده است. از این میان ۶۶ تن تاکنون جان باخته‌اند.