سخنگوی پنتاگون

تأکید پنتاگون به همکاری کشورهای همسایه جهت تأمین صلح در افغانستان

neshananews

12 July 2021

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) می‌گوید که کشورهای همسایه باید برای تأمین صلح و امنیت در افغانستان همکاری کنند.

آقای کربی امروز (دوشنبه، 21 سرطان) در یک نشست خبری در واشنگتن این موضوع را مطرح کرده است. او می‌گوید که دولت افغانستان باید تلاش‌هایش‌ را برای تأمین صلح و برقراری امنیت در سرتاسر این کشور افزایش دهد.

سخنگوی پنتاگون با اشاره به وضعیت امنیتی در افغانستان می‌افزاید که باوجود افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان، ارتش افغانستان با داشتن تجهیزات مدرن و نیروهای هوایی قوی می‌تواند امنیت این کشور را تأمین کند.

جان کربی خاطرنشان می‌سازد که امریکا به همکاری تخنیکی خود در بخش لوژستیک و تقویت تجهیزات نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.

آقای کربی در ادامه یادآور می‌شود که نیروهای امریکایی مستقر در منطقه می‌توانند هر تهدید تروریستی احتمالی در افغانستان را مهار کنند. به سخن او، با وجود این اما واشنگتن سرگرم گفت‌وگو با کشورهای منطقه است تا شماری از نیروهای امریکایی در کشورهای همسایۀ افغانستان مستقر شوند.

پیش از این رسانه‌های امریکایی گزارش داده بودند که نیروهای امریکایی در پاکستان مستقر خواهند شد. دولت پاکستان اما اعلام کرده است که به نیروهای امریکایی اجازۀ استقرار در خاک پاکستان داده نمی‌شود.