پولیو بادغیس

ثبت سه واقعۀ جدید پولیو در ولایت‌های جنوبی کشور

neshananews

12 August 2020

مسوولان بخش مبارزه با ویروس «پولیو» در جنوب کشور تأیید می‌کنند که سه واقعۀ جدید این ویروس (فلج کودکان) در جنوب افغانستان ثبت شده است.

عبدالقیوم پخلا، مسوول مرکز عملیاتی مبارزه با ویروس پولیو در حوزۀ جنوب، امروز (چهارشنبه، ۲۲ اسد) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این موارد در ولسوالی‌های باغران هلمند، ژیری قندهار و شهید حساس ارزگان به ثبت رسیده‌اند. بر اساس معلومات آقای پخلا، با ثبت این موارد جدید، شمار رویدادهای مثبت ویروس پولیو در حوزۀ جنوب کشور به ۲۶ واقعۀ در سال روان افزایش یافته است. از این میان، هشت واقعه در ولایت قندهار، دوازده واقعه در هلمند، چهار واقعه در ولایت ارزگان و یک – یک واقعۀ مثبت دیگر در ولایت‌های زابل و نیمروز ثبت شده است.

مسوول مرکز عملیاتی مبارزه با ویروس پولیو در حوزۀ جنوب کشور خاطرنشان می‌سازد که ثبت واقعات مثبت فلج کودکان امسال نسبت به سال گذشته در این حوزه افزایش یافته است. این بیماری در حالی در جنوب کشور افزایش یافته است که سال گذشته رقم مجموعی موارد مثبت پولیو در افغانستان به ۲۹ مورد رسیده بود. از سویی هم این بیماری تداوی ندارد، تنها امکان جلوگیری از آن وجود دارد.