وزارت دفاع

جلوگیری از حمله‌های طالبان در سه ولایت؛ ۱۱ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شدند

neshananews

19 July 2020

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که نیروهای امنیتی کشور از حملات تهاجمی گروه طالبان در ولایت‌های لوگر، پکتیکا و غزنی جلوگیری کرده‌اند. مسوولان این وزارت می‌گویند که در دفع این حمله‌ها یازده جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند.

وزارت دفاع ملی کشور امروز (یک‌شنبه، ۲۹ سرطان) با نشر خبرنامه‌یی تصریح می‌کند که گروهی از جنگ‌جویان طالبان شب گذشته پلان حمله بر منطقۀ «پل متانی» در مرکز ولایت لوگر را داشتند، اما نیروهای امنیتی از تطبیق این پلان جلوگیری کردند و در جریان درگیری شش جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

در خبرنامۀ وزارت دفاع ملی همچنان آمده است که شماری از جنگ‌جویان دیگر این گروه پلان حمله بر منطقۀ «مستوکی» از مربوطات ولسوالی اومنه در ولایت پکتیکا را داشتند که نیروهای امنیتی از این حمله نیز جلوگیری کرده‌اند. در جریان درگیری یک جنگ‌جوی طالبان کشته شده و یک تن دیگر آنان زخمی شده است.

خبرنامۀ وزارت دفاع ملی خاطرنشان می‌سازد که در سومین رویداد شب گذشته، گروهی از جنگ‌جویان طالبان پلان حمله بر بخش‌هایی از منطقۀ «معصوم» در ولسوالی قره‌باغ ولایت غزنی را داشتند. بر اساس خبرنامۀ این وزارت، نیروهای امنیتی از تطبیق این پلان نیز جلوگیری کرده‌اند و در نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه میان دو طرف چهار جنگ‌جوی طالبان کشته شده و یک جنگ‌جوی دیگر آنان زخمی شده است.

این درحالی است که در این اواخر حمله‌های تهاجمی گروه طالبان بر مواضع امنیتی در سطح کشور افزایش یافته است. هرچند دولت افغانستان، اتحادیۀ اروپا و شماری از کشورهای دیگر به شمول پاکستان از طالبان خواسته‌اند که خشونت‌ها را در کشور کاهش دهند، اما این گروه اعلام کرده‌اند که کاهش خشونت‌ها پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی یک خواست «غیرمنطقی» است.