وزارت دفاع ملی

جلوگیری از حمله‌های طالبان در چهار ولایت کشور؛ ۵۲ جنگ‌جوی طالبان کشته شدند

neshananews

21 July 2020

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که نیروهای امنیتی کشور از حمله‌های تهاجمی جنگ‌جویان گروه طالبان در ولایت‌های قندهار، زابل، پکتیکا و غزنی جلوگیری کرده‌اند. مسوولان این وزارت می‌گویند که در جریان دفع این حمله‌ها ۵۲ جنگ‌جوی طالبان کشته شده و شمار دیگر آنان زخمی شده‌اند.

این وزارت امروز (سه‌شنبه، ۳۱ سرطان) با نشر یک خبرنامه می‌گوید که شب گذشته گروهی از جنگ‌جویان طالبان قصد حمله بر بخش‌هایی از ولسوالی «تخته‌پل» ولایت قندهار را داشتند. این خبرنامه می‌افزاید که نیروهای امنیتی کشور از تطبیق این پلان جلوگیری کردند و در این جریان ۲۵ طالب کشته شده‌اند.

بر اساس خبرنامۀ وزارت دفاع ملی، همزمان با این، گروه دیگری از جنگ‌جویان طالبان، پلان حمله بر بخش‌هایی از ولسوالی‌های «میزان» و «اطغر» در ولایت زابل را داشتند. مسوولان وزارت دفاع می‌گویند که نیروهای امنیتی از تطبیق این پلان نیز جلوگیری کرده‌اند و در نتیجۀ درگیری‌ها میان دو طرف دوازده جنگ‌جوی طالبان کشته شده و شش تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

خبرنامۀ وزارت دفاع می‌افزاید که شب گذشته گروه دیگری از جنگ‌جویان طالبان می‌خواستند در منطقۀ «شیخان» در ولسوالی ارگون  ولایت پکتیکا بر پوسته‌های نیروهای ارتش حمله کنند. به نقل از این خبرنامه، نیروهای ارتش برای جلوگیری از تطبیق این پلان دست به کار شدند که در نتیجۀ درگیرهای مسلحانه هفت جنگ‌جوی طالبان کشته شده و چهار عضو دیگر آنان زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع ملی کشور همچنان در یک خبرنامۀ دیگری می‌گوید که روز گذشته در یک دفع حملۀ دیگر در مربوطات روستاهای «عاشقوال»، «ارزو خرد» و «ارزو کلان» در مرکز ولایت غزنی، هشت جنگ‌جوی طالبان کشته شده و دو تن دیگر آنان زخمی‌ شده‌اند.