نیروهای امنیتی

حمله‌های تهاجمی طالبان بر سه ولسوالی بدخشان عقب زده شد

neshananews

20 September 2020

مسوولان محلی در بدخشان می‌گویند که حمله‌های تهاجمی جنگ‌جویان طالبان بر سه ولسوالی این ولایت عقب زده شده است.

نیک محمد نظری، سخنگوی والی بدخشان می‌گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته (شنبه، 29 سنبله) حمله‌های تهاجمی‌شان را از چندین استقامت بالای ولسوالی‌های شهدا، خاش و بهارک آغاز کردند، اما با مقاومت نیروهای دفاعی و امنیتی کشور مواجه شد. آقای نظری می‌افزاید که جنگ‌جویان گروه طالبان به هدف توسعۀ جغرافیای جنگی و بسته کردن راه‌های مواصلاتی حمله‌های تهاجمی را بالای این سه ولسوالی بدخشان راه‌اندازی کرده بودند.

به گفتۀ او، در نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالبان، چهار جنگ‌جوی این گروه کشته شدند و ده تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. سخنگوی والی بدخشان خاطرنشان می‌سازد که در این درگیری یک سرباز پولیس محلی نیز در ولسوالی خاش جان باخته است.

این همه در حالی است که از آغاز مذاکرات مستقیم صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان به این‌سو، جنگ‌جویان گروه طالبان چندین حملۀ تهاجمی را بالای ولسوالی‌های جرم، وردوج، شهدا، بهارک و خاش در بدخشان راه‌اندازی کرده‌اند. مقام‌های محلی بدخشان می‌گویند که هیچ یکی از این حمله‌های تهاجمی طالبان به نتیجه نرسیده است و در پی مقاومت نیروهای امنیتی، جنگ‌جویان طالبان با دادن تلفات سنگین عقب‌نشینی کرده‌اند.

با آن ‌که امیدواری‌ها بر این بود که همزمان با آغاز مذاکرات بین‌الافغانی سطح خشونت‌ها در کشور کاهش یابد، اما دیده می‌شود که آغاز این مذاکرات خشونت‌های گسترده و خونینی را به دنبال داشته داشته است.