حمله هوایی ارتش

حمله‌‌های تهاجمی طالبان در بلخ و فاریاب عقب زده شدند

neshananews

19 July 2020

مسوولان امنیتی در شمال کشور می‌گویند که در یک شبانه‌روز گذشته دو حملۀ تهاجمی گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولایت‌های بلخ و فاریاب عقب زده شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی 209 شاهین امروز (یک‌شنبه، 29 سرطان) به خبرگزاری نشانه می‌گوید: «قوای هوایی ارتش یک تجمع گروه طالبان را در روستای بوریاباف ولسوالی بلخ آماج حملۀ هوایی قرار دادند.» به گفتۀ آقای رضایی، طالبان با تجمع در این منطقه قصد حمله بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی بلخ را داشتند. او می‌افزاید که در این حملۀ هوایی چهارده جنگ‌جوی طالبان کشته شده و شش جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

آقای رضایی اضافه می‌کند که در یک رویداد دیگر شب گذشته در ولسوالی دولت‌آباد ولایت فاریاب دوازده طالب مسلح کشته شده و شش تن دیگر آنان زخم برداشته‌اند. سخنگوی قول اردوی 209 شاهین خاطرنشان می‌سازد که این گروهی از جنگ‌جویان طالبان قصد حمله بر پاسگاه‌های امنیتی در مرکز ولسوالی دولت‌آباد را داشتند که با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شدند. به سخن آقای رضایی، دو سرگروه طالبان به نام‌های «ابرار» و «کمال» نیز شامل زخمیان این رویداد هستند.

این در حالی ا‌ست که بر اساس گزارش‌های امنیتی روز گذشته نیز در یک حملۀ هوایی ارتش در ولسوالی دولت‌آباد ولایت فاریاب 30 جنگ‌جوی گروه طالبان به شمول سه فرمانده آنان کشته شده‌اند.