جنگ

حملۀ طالبان در غور؛ 17 جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند

عاطفه غفوری

25 April 2020

مسوولان ارتش در غرب کشور از دفع حملۀ گروه طالبان در ولایت غور خبر می‌دهند و می‌گویند که در نتیجۀ درگیری نیروهای ارتش با جنگ‌جویان این گروه به شمول دو فرمانده ارشد، 17 طالب مسلح کشته شده‌اند.

سید‌آقا حسینی، سخنگوی پایگاه ۲۰۷ ظفر ارتش در غرب کشور می‌گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته (جمعه، پنجم ثور)  بر منطقۀ «کمنج» در ولسوالی شهرک ولایت غور حمله کردند. به گفتۀ او، نیروهای هوایی و زمینی ارتش این حمله را دفع و 17 جنگ‌جوی این گروه را کشته‌اند.

سخنگوی پایگاه ۲۰۷ ظفر ارتش در غرب کشور می‌افزاید که مولوی حسام‌الدین و مولوی شراف‌الدین دو فرمانده ارشد گروه طالبان نیز شامل کشته‌شده‌گان درگیری شب گذشته‌ هستند. به سخن او، در این درگیری 13 جنگ‌جوی گروه طالبان نیز زخمی شده‌اند. آقای حسینی اما از تلفات احتمالی به نیروهای ارتش در این درگیری جزییات ارایه نکرد.

ولسوالی شهرک در مسیر شاهراه هرات – غور موقعیت دارد. منطقۀ «کمنج» در این ولسوالی در سال‌های پسین یکی از مراکز مهم گروه طالبان شمرده می‌شود. جنگ‌جویان این گروه افزون بر مقاومت در برابر نیروهای امنیتی، به اخاذی‌های غیرقانونی از مسافران مسیر هرات – غور نیز متهم هستند.