فاریاب

حملۀ طالبان در فاریاب عقب زده شد

neshananews

22 July 2020

مسوولان امنیتی در شمال کشور می‌گویند که یک حملۀ تهاجمی گروه طالبان در ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب از سوی نیروهای امنیتی عقب زده شده است. در این دفع حملۀ نیروهای امنیتی چهارده جنگ‌جوی طالبان کشته شده و چهار تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی 209 شاهین امروز (چهارشنبه، اول اسد) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «شب گذشته گروهی از جنگ‌جویان طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در روستای ملا عارفی در ولسوالی کوهستان این ولایت حمله کردند.» به گفتۀ آقای رضایی، مهاجمان طالبان آماج حملۀ هوایی ارتش قرار گرفتند و در نتیجۀ آن چهارده جنگ‌جوی این گروه کشته شده و چهار تن دیگر آنان زخم برداشته‌اند.

از این پیش، اعضای شورای ولایتی فاریاب از ادامۀ نبردهای سنگین و سقوط مرکز ولسوالی کوهستان به دست طالبان خبر داده بودند، اما سخنگوی قول اردوی 209 شاهین در شمال، می‌گوید که سقوط مرکز ولسوالی کوهستان در حد یک شایعه است و حقیقت ندارد.

افزون بر این، شب گذشته در یک درگیری دیگر میان جنگ‌جویان طالبان و نیروهای امنیتی در ولسوالی دولت‌آباد ولایت فاریاب پنج جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند. حنیف رضایی با تأیید این رویداد می‌گوید که شب گذشته دو حملۀ بزرگ طالبان در ولسوالی‌های کوهستان و دولت‌آباد از سوی نیروهای امنیتی عقب زده شده است.

طالبان تاکنون در ارتباط به این رویدادها به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.