کندز

حملۀ موتربمب بر کندک سرحدی ارتش در کندز

neshananews

03 November 2020

مسوولان محلی در ولایت کندز تأیید می‌کنند که یک حملۀ موتربمب بر کندک سرحدی ارتش در ولسوالی امام صاحب این ولایت صورت گرفته است.

عصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی کندز در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت 08:00 بامداد امروز (سه‌شنبه، سیزدهم عقرب) به وقوع پیوسته است. آقای مرادی می‌افزاید که مهاجمان مسلح یک موتر مملو از مواد انفجاری را در نزدیکی کندک سرحدی ارتش انفجار داده و سپس تلاش کردند وارد این کندک شوند، اما با مقاومت شدید نیروهای مستقر در این کندک روبه‌رو شده‌اند.

سخنگوی والی کندز می‌افزاید که در نتیجۀ این انفجار به نیروهای سرحدی ارتش تلفاتی وارد شده است. او اما شمار قربانیان این رویداد را مشخص نمی‌سازد. در همین حال، محبوب‌الله سعدی، ولسوال امام صاحب می‌گوید که این حمله مهار شده است. آقای سعدی می‌افزاید که وضعیت در کندک سرحدی ارتش زیر کنترل است و جزییات آن به زودی همه‌گانی خواهد شد.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

این در حالی است که در جریان دو روز گذشته حمله‌های مرگ‌بار تروریستی در ولایت‌های کابل و هلمند نیز صورت گرفته است. در نتیجۀ این حمله‌ها دست‌کم 30 تن جان باخته‌اند. بیشتر قربانیان این رویدادها را افراد ملکی تشکیل می‌دهند.