خلیلزاد در پاکستان

خلیل‌زاد با رییس ستاد ارتش پاکستان در مورد صلح افغانستان گفت‌وگو کرد

neshananews

15 September 2020

سفارت ایالات متحدۀ امریکا در اسلام‌آباد می‌گوید که زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ این کشور در امور صلح افغانستان با رییس ستاد ارتش پاکستان در پیوند به صلح افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

سفارت امریکا در اسلام‌آباد امروز (سه‌شنبه، 25 سنبله) در توییتی نوشته است که آقای خلیل‌زاد دو روز پس از آغاز گفت‌وگوهای مستقیم میان دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر، به پاکستان سفر کرده است.

بر اساس معلومات این سفارت، آقای خلیل‌زاد در جریان سفرش به پاکستان دیروز (دوشنبه، 24 سنبله) با مقام‌های ارشد این کشور از جمله جاوید قمر باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به نقل از اعلامیۀ سفارت امریکا در اسلام‌آباد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحدۀ در امور صلح افغانستان از نقش پاکستان در آغاز گفت‌وگوهای مستقیم میان دولت افغانستان و گروه طالبان قدردانی کرده است.

این در حالی است که گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان دو روز پیش در قطر کلید خورد. این گفت‌وگوها تاکنون پیش‌رفت خاصی ندارد، اما قرار است بحث‌ها میان دو هیأت امروز یا فردا به صورت جدی آغاز شود. وزیر امور خارجۀ پاکستان در مراسم گشایش این مذاکرات گفته است که کشورش در قانع ساختن طالبان برای شرکت در این مذاکره نقش کلیدی داشته است.