خلیلزاد

خلیل‌زاد: برقراری آتش‌بس پاسخ مناسبی به بربریت وصف ناپذیر در کابل است

neshananews

03 November 2020

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان حملۀ مهاجمان مسلح بر دانشگاه کابل را «بربریت وصف ناپذیر» توصیف می‌کند و می‌گوید که برقراری آتش‌بس و یافتن یک راه حل سیاسی برای پایان جنگ در افغانستان، پاسخ مناسبی به این دست حمله‌های دل‌خراش است.

آقای خلیل‌زاد امروز (سه‌شنبه، سیزدهم عقرب) در توییتی حملۀ مهاجمان مسلح بر دانشگاه کابل را محکوم کرده است. زلمی خلیل‌زاد می‌گوید که گروه تروریستی داعش که این حمله را انجام داده است، می‌خواهد به حمله‌های مرگ‌بار خود در افغانستان ادامه دهد.

نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان می‌سازد که کاهش خشونت و تسریع تلاش‌ها برای یافتن یک راه حل سیاسی برای پایان جنگ در افغانستان پاسخ مناسبی به حمله‌های تروریستی اخیر تلقی می‌شود. او از گروه طالبان می‌خواهد که آتش‌بس اعلام کنند.

این در حالی است که پیش از چاشت دیروز مهاجمان مسلح بر دانشگاه کابل حمله کردند. در این حمله دست‌کم 22 تن کشته شدند و 24 تن دیگر زخم برداشتند. بیشتر قربانیان این رویداد را دانش‌جویان تشکیل می‌دهند.

گروه داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است. اما معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید که اسناد کافی وجود دارد که جنگ‌جویان طالبان این حمله را انجام داده‌اند.